A legjobb por diéta a KetoDiet vagy protein diéta

Az úgynevezett por- vagy instant diéták az utóbbi időben nagy sikert aratnak. Azt ígérik, hogy szinte csodával határos módon fogynak, éhezés, adagmérés és sportolás nélkül. Nyárra két kész mérettel kevesebb lesz, ígérik. De milyen egy ilyen diéta abbahagyása után? És tényleg lehet fogyni pordiétával?

Az instant diéták elve az, hogy a normál étrendet egy ital vagy zabkása váltja fel, amelyet porból készítenek. Csak keverjen össze egy bizonyos mennyiségű laza keveréket vízzel, és már kész is az “étel”. Az elkészítése nagyon gyors és egyszerű. Egy ital reggelire, egy másik ebédre és az utolsó vacsorára. Ezek az étrendek táplálkozási szempontból kiegyensúlyozottak, és biztosítják a szervezet számára a szükséges mennyiségű energiát és tápanyagokat.

✅A ketogén diéta az egyik legtöbbet vitatott téma az egészséges életmódban

vagy sporttáplálkozás, és várhatóan még egy ideig megtöltik a táplálkozási magazinok és a boulevard címlapjait. A ketogén diéta sikeresen vált ismertté a nagyközönség számára. Még a cégek is okádják egyik instant ketodiétát a másik után, sajnos az ilyen diétákat összetévesztik a fehérjével.

A ketogén diéta egyszerűen egy jelenség, és minden oldalról hallunk róla. Megzavarta a működése? Miután elolvasta a ketogén diétáról szóló teljes áttekintésünket, többé nem fog.

✅A Ketodieta mindenhol ott van, ahol csak nézel. Mi az eredete és fogyhatunk-e villámgyorsan?

Hirtelen ott volt. A ketogén diéta meghódítja a világot, és nemcsak a fogyásról szóló csodás történetekkel tölti meg a címlapokat. Valójában nem véletlenül jelent meg, televízióból, óriásplakátokról és internetes hirdetésekről támadnak ránk az instant ketodiéta reklámjai.

Ha lehetőséget adsz az instant ketodiéták egy részének, akkor hiába keresed a boldogságodat. Az ilyen instant ketodiéták általában többkomponensű fehérjekészítményeken alapulnak, amelyekből hiányzik számos fontos tápanyag, és hosszú távon alultápláltsághoz és jojó-effektushoz vezetnek.

Mi a tápanyagok eloszlása ​​a keto diétán belül? Zsír, zsír és megint csak zsír…

… és egy kis fehérje. Dióhéjban a ketogén diétát diétaként is leírhatnánk.

A makrotápanyagok specifikus reprezentációja a keto diétában. Tudod, hogy mennyi szénhidrátot fogyaszthatsz?

Szénhidrát 0–5 %

  • Fehérje 15–20 %
  • Zsír 75–80 %

TIPP: Olvassa el a legjobb fehérjediéták áttekintését

✅A ketogén étkezés ketózist okoz szervezetünkben. Mi is ez pontosan?

A keto diéta során emelkedett ketonszintünk van a vérben. Ennek eredményeként az emberi szervezetben számos élettani folyamat érintett. Hogyan történhet ez meg? A böjt vagy az éhezés mellett a ketogén diéta az egyetlen olyan diéta, amelyben az emberi szervezet átvált a vérben megnövekedett ketontestek rendszerére, amelyet technikailag ketózisnak neveznek.

A ketózis során a májban lévő szervezet ketonoknak nevezett anyagokat (acetoacetátot, béta-hidroxi-butirátot és acetont) termel, amelyek a szervezetet (beleértve az agyat is) energiaszubsztrátokkal látják el glükóz helyett, ami sokkal kevesebb a szervezetben, mint a normál étrendben. . Miért előnyös? Az emberi szervezet zsírsavakból, azaz zsírokból ketonokat állít elő, így valami zsírégető géppé válik. És ez csodálatosan hangzik, nem?

✅A ketogén diéta előnyei és hátrányai röviden és tömören

Előnyök Hátrányok
Könnyebb súlycsökkentés Telített zsírsavak túlzott bevitelének veszélye
Csökkent éhség és étvágy Korlátozott ételválaszték
Az inzulinérzékenység javítása  

 

✅Mit kell venni belőle?

  • A ketogén diéta a magas zsírbevitelen és a szénhidrát csökkentésén alapul. Ennek eredményeként a szervezet ketózis állapotba kerül.
  • Ketózisban a szervezet a szénhidráthiányt úgy pótolja, hogy főként raktározott zsírokból ketonvegyületeket állít elő, különösen béta-hidroxi-butirátot, acetoacetátot és acetont.
  • A ketogén diéta előnyös lehet csökkentő programokban, elsősorban az éhségcsökkenés és a zsírégetés támogatása miatt.
  • Az energiafelhasználás mértékének növelése érdekében az energiaigényes, energiatakarékos fűtőtestet a helyére tesszük.
  • Ügyeljen a telítetlen zsírsav alapú minőségi zsírok bevitelére, próbálja csökkenteni az iparilag feldolgozott zsírokat vagy a telített zsírsavak túlzott bevitelét.
  • A ketogén diéta betartása során ügyelni kell a táplálkozási szempontból értékes élelmiszerek bevitelére, amelyek révén a szervezet elegendő vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet tud bevinni, amelyek az emberi szervezet működéséhez nélkülözhetetlenek.
  • A ketogén diéta megfelelő kiegészítő lehet számos neurodegeneratív betegség vagy specifikus rákforma kezelésében.
  • Ne várj csodákat, a ketogén diéta csak akkor hatékony eszköz a redukciós diétákhoz, ha tudod használni. Válasszon táplálkozási szempontból értékes élelmiszereket, és ügyeljen a zsírok helyes megválasztására, különösen a növényi eredetű, természetes formájukban, ami csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

TIPP: a legjobb fehérjediéta működés közben