90 napos étrend véleményei – Mit kell enni minden nap + étrend és receptek

Ha hatékonyan és jo-jo hatás nélkül szeretne fogyni, akkor tudnia kell, hogy ez nem csak egy-két hét kérdése lesz. A súlycsökkenés hosszú távú folyamat, és ha el akarja kerülni, hogy a fogyókúra befejezése után a kilók ismét rád essenek, akkor továbbra is be kell tartania az egészséges életmód szabályait. A fogyás népszerű módja a 90 napos étrend, amelyet változatos étrend és kiegyensúlyozott étrend jellemez. Három hónap alatt ennek köszönhetően fokozatosan azon fog munkálkodni, hogy csökkentse a derék súlyát és centimétereit, és energiával is tele lesz. Ha többet szeretne megtudni erről az étrendről és annak eredményeiről, cikkünkben mindent megtalál.

Mi az a 90 napos étrend?

A 90 napos étrendnek is megkülönböztető tulajdonsága van, és meghatározott élelmiszercsoportok váltakozásán alapul. Keményítő-, fehérje-, szénhidrát- vagy vitamin- és víznapok váltogatják közben. Ezen napok mindegyikén pontosan meghatározta, mit ehet, ezért csak tartsa be ezeket a szabályokat.

Ha 90 napos étrend mellett dönt, készüljön fel arra, hogy ez valódi változást jelent az étrendben. Megfelelő mennyiségű akarattal is kell rendelkeznie. Három, nem a legegyszerűbb hónapja lesz ez, de ha betartja a szabályokat, azok meghozzák a gyümölcsét.

A diéta során a zsírokat nem zárják ki az étrendből, ami sok diéta gyakori hibája. Ahhoz, hogy testünk a 90 napos étrend alatt úgy működjön, ahogy kell, az étrendnek változatosnak és kiegyensúlyozottnak kell lennie. Ellenkező esetben például anyagcserezavarok vagy annak lelassulása fordulhat elő.

✅Étkezési ciklusok

A 90 napos megkülönböztető étrend azon a tényen alapul, hogy a szervezetünkben az anyagcsere három ciklusban zajlik:

• tisztító ciklus – 4 és 12 óra között van, ilyenkor a lehető legkevesebbet kell enni

• beviteli ciklus – 12 és 20 óra között tart, ideje enni. Fontos, hogy a megfelelő ételt kombinálja, és tartsa az étkezések közötti időt. Azon a napon, amikor zöldséget és húst eszik, az étkezések közötti időköznek 4 órának kell lennie, ha keményítőnapja van, akkor a szünetnek 3 órának kell lennie.

• emésztési ciklus – 20 és 4 óra között tart, ez idő alatt nem szabad enni semmit

Alapelvek

• Naponta legalább ötször fog enni

• Az étkezések között minimum 3 órás intervallum lesz

• Eleget kell inni

• Eleget kell aludnia

• Körülbelül egyszerre feküdjön le, és körülbelül ugyanabban az időben keljen fel

• Ne idegeskedjen

• Ne felejtse el a fizikai aktivitást

• 8 óra után ne egyen semmit.

✅Mielőtt elkezdedi

Még mielőtt lelkesen belekezdene ebbe az étrendbe, jó lesz, ha megmérei a méreteit és megméri magát. Így tudni fogja, milyen haladást ért el, és nem veszíti el a motivációt az első hetek után. Mérje le és mérje meg magát hetente, ideális esetben reggel a reggeli higiénia után.

Ne feledje, hogy ha edz, akkor először a testét kell vizsgálnia, és nem a kilogrammokat. Az izomtömeg zsírként van kitermelve. Írja le nyugodtan az eredményeit egy táblázatba, amelyet mindig látni fog.

✅90 napos diéta a gyakorlatban

Megosztottuk az alapvető információkat erről a diétáról, ezért térjünk át arra, hogy is néz ki a gyakorlatban. Mint említettük, különböző napokra van felosztva aszerint, hogy az adott napon milyen ételt kell ennünk. Tehát magyarázzuk el, hogy néznek ki az egyes napok, és mi az ételek elosztása ezek alatt. Fehérje-nappal kezdődik, majd keményítő-nap, majd szénhidrát-nap, végül vitamin-nap, és így folytatja 90 napig.

90 nap alatt a reggeli mindig gyümölcsből áll – ehet két almát, narancsot, körtét vagy egy csésze kis bogyót is. Kombinálhatja a gyümölcsöket aszerint, ahogyan kedveli őket. Ehet szárított gyümölcsöket, dióféléket, magokat és friss gyümölcsleveket is.

Fehérje nap

A 90 napos diéta étrendje viszonylag egyértelmű és szigorú. Fehérje-nappal kezdődik, és ahogy a neve is mutatja, ezen a napon testünk fehérje-utánpótlást kap. Tehát nyúlnia a sovány húsért, tojásért, túróért és sajtért, és mindezt bőséges adag zöldséggel kell.

Különböző típusú fehérjéket azonban nem kombinálhat, vacsorára pedig az ebédhez elfogyasztott ételek felét kell megennie.

Keményítőnap

A keményítőnapon hüvelyeseket, rizst és burgonyát fogyaszt. Az összes ételt azonban a lehető legkevesebb zsírral készítse el, éhség esetén célszerű készíteni a zöldséglevest.

Szénhidrát nap

Ha úgy gondolta, hogy a fogyókúra során csak rengeteg zöldséget kellett megennie, valószínűleg ezzel a jelentéssel kedveskedünk Önnek. A szénhidrátok napján megengedhet magának valami édeset vagy lisztet. Tehát házi süteményt, pizzát vagy tésztát is fogyaszthat.

Vitamin nap

A vitaminnapok alatt bármilyen gyümölcsöt ehet kedve szerint. Nem csak friss, de szárított is lehet, és kiegészítheti magokkal és dióval. Ehet gyümölcskását, sült gyümölcsöt vagy kompótot is. Ha nem gyümölcsbarát, egészítse ki zöldségekkel.

Víznap

A 90 napos étrend alatt sok vizet kell inni, de havonta egyszer víznapot kell tartania. Ideális esetben mindig a 29. napon kell ezt megtenni, a víznap előtt fehérje-nappal, a víznap után pedig vitamin-nappal. Ahogy a neve is mutatja, éhségsztrájkot folytat ezen a napon, és csak tiszta vizet iszik.

TIPP a termékhez – Ketomix keto diéta 4 hétig

Ha fogyni szeretne, de nincs ideje elkészíteni az ételeket, javasoljuk a KetoMix-et. A csomag egy teljes étrendet tartalmaz egy hónapig, anélkül, hogy bármi mást is kellene enni. Az étel ízletes, gyorsan elkészíthető és gazdag. Ennek a diétának köszönhetően éhezés nélkül is fogyni fog.

  • könnyű fogyás éhezés nélkül
  • nagyon elfoglalt emberek számára
  • akár 5 kilogrammot is leadhat
  • kényelmes csomagolás

recept tippek

Bevezettük Önt a diéta elveibe, de ha további részletekre van szüksége, van egy 90 napos jellegzetes diétás könyv a piacon. Néhány tippet adunk az egyes napokra megfelelő receptekről. Hisszük, hogy élvezni fogja és kellemes kiegészítője lesz étrendjének.

🍽️1. Recept fehérje napra

Fehérje napokon az étrend alapja logikusan a fehérje lesz, és ízlésének megfelelően különféle zöldségekkel egészítheti ki.

Íme egy recept csirkemellhez padlizsánnal és zöldségekkel:

Szükségünk van: csirkemellre bőr nélükül, gyökérzöldségek, padlizsán, oregánó, rozmaring, fokhagyma, petrezselyem, olívaolaj, só, bors, paradicsom

Elkészítési mód: Keverje össze az olívaolajat oregánóval, rozmaringgal és fokhagymával. A padlizsánt vastagabb szeletekre vágjuk, olajkeverékkel megdörzsöljük és megpirítjuk. Díszítsük paradicsommal és megszórjuk petrezselyemmel. Forraljuk fel a melleket vízben, gyökérzöldségekkel. Ezután serpenyőben megsütjük, és padlizsánnal és gyökérzöldségekkel tálaljuk.

🍽️2. Recept keményítőnapra

Mint már említettük, a keményítőnapnak hüvelyesekből, burgonyából vagy rizsből készült ételekből kell állnia.

Van egy kissé újított receptünk a szegedi gulyáshoz:

Szükségünk van: 400 g savanyú káposzta, 3 burgonya, hagyma, fokhagyma, pirospaprika, paradicsompüré, kömény, só, babérlevél, olaj, bors, 7 dl zöldségleves

Elkészítési mód: Süsse a hagymát olajban, adjon hozzá fokhagymát, pürét és fűszereket. Öntsük a húslevest, és amikor forrni kezd, adjuk hozzá a felszeletelt burgonyát és a savanyú káposztát. Sózzuk. Kenyérrel eszünk.

🍽️3. Recept a szénhidrátnapra

Lehetséges, hogy a szénhidrátnap lesz a kedvenced. Ez alatt nemcsak finom házi desszertet fogyaszthat, hanem egy ilyen finom pizzát is:

Szükségünk van: 250 g sima liszt, 15 g élesztő, 1/2 teáskanál cukor, egy csipet só, langyos víz, 4 evőkanál paradicsompüré, oregano, olívaolaj, díszítéshez szükséges zöldségek, gomba

Elkészítési mód: Adjunk cukrot és élesztőt langyos vízhez, és hagyjuk kelni. Öntsük sós lisztbe, és gyúrjuk össze a tésztát. Hagyja pihenni 30 percig, majd tekerje ki. Festse meg pürével, olívaolajjal és szórja meg oregánóval. Ízlés szerint zöldségekkel és gombával díszítjük, és 15 percig sütjük 200 fokon.

🍽️4. Recept a vitaminnapra

Ezen a napon nem csak nyers gyümölcsöt kell enni, hanem gyümölcspürét vagy ilyen finom sült gyümölcsöt is:

Tedd a körömvirágot, szeletelt banánt, 2 kivi és kockákra vágott almát egy tepsibe. Öntsünk narancslevet és fedjük le. 190 fokon kb 7 percig sütjük. Egy serpenyőben megszórjuk sült dióval.