2021 új piszkos és tiszta tucat. Hogyan segít az élelmiszer-piramis az egyéneknek az egészséges táplálkozásban?




2021 új piszkos és tiszta tucat

2021 új piszkos és tiszta tucat

Hogyan segít az élelmiszer-piramis az egyéneknek az egészséges táplálkozásban?


VIZSGÁLJA ÁT A LEGJOBB FEHÉRJE DIÉTÁKAT

Mi az a Dirty Dozen és Clean 15?

Minden egészséges táplálkozás alapja a friss termékek. Tudja, hogy egyes élelmiszerek felkerülnek a piszkos tucatnyi gyümölcs és zöldség listájára? És néhány elem felkerül a tiszta 15-ös listára?

Ezek a listák arra vonatkoznak, hogy mennyi növényvédőszer-maradvány található a gyümölcsökön és zöldségeken. Minél több maradvány, annál „piszkosabbak”. Ezeket a listákat a Környezetvédelmi Munkacsoport (EWG) állítja össze, miután ellenőrizte az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumától származó adatokat, és meghatározta, hogy mely gyümölcsökben és zöldségekben van a legtöbb növényvédőszer-maradvány, és melyek azok, amelyek fogyasztása biztonságos.

Végül is, ha több gyümölcsöt és zöldséget kell ennie, biztonságosabbnak kell lennie. Nem mintha több egészségügyi kockázatot kellene előidéznie azzal, hogy eszik őket.

Vegyél egy
1 perces kvíz

és fedezze fel, mennyit fogyhat le a DoFasting segítségével!

Mi alkotja a piszkos tucat gyümölcsöt és zöldséget?

Amint azt korábban említettük, a piszkos tucatnyi gyümölcsben és zöldségben mutatják ki a legtöbb növényvédőszer-maradványt. Ez a lista a következőket tartalmazza (a növényvédőszer-maradékok csökkenő sorrendjében):

  1. Eper
  2. Spenót
  3. Leveles zöldek, mint a kelkáposzta, a gallér és a mustár
  4. Nektarin
  5. Almák
  6. Szőlő
  7. Cseresznye
  8. Őszibarack
  9. Körte
  10. Bell és csípős paprika
  11. Zeller
  12. Paradicsom

Meglepő módon a piszkos tucat zöldségek listája tartalmazza azokat a leveles zöldségeket, amelyekből többet kellene enni, és olyan zöldségeket, mint a zeller, paprika és paradicsom, amelyek mindegyike felhasználható salátákhoz.

Ha nem akarja lenyelni a növényvédőszer-maradványokat, és megnyílik a piszkos tucatnyi gyümölcshöz és zöldséghez kapcsolódó számos egészségügyi probléma előtt, alaposan nézze meg, honnan származnak. Ökológiai és bio élelmiszert termel a gazdaság? Tanúsítvánnyal rendelkezik?

Próbáljon minél több friss terméket vásárolni a helyi gazdáktól, és kerülje a nagyvállalati gazdaságokat. Ügyeljen arra, hogy a megfelelő forráshoz jusson, és nem kell aggódnia az élelmiszerekben lévő peszticidek miatt.

Mi a tiszta 15 zöldség és gyümölcs?

A legkevesebb növényvédőszer-maradványt tartalmazó friss termékek tiszta listája a következőket tartalmazza:

  1. Avokádó
  2. Csemegekukorica
  3. Ananász
  4. Hagyma
  5. Papaya
  6. Fagyasztott édes borsó
  7. Padlizsán
  8. Spárga
  9. Brokkoli
  10. Fejes káposzta
  11. Kiwi
  12. Karfiol
  13. Gomba
  14. Sárgadinnye
  15. Kantalup dinnye

Ezeket biztonságosabb nagy mennyiségben fogyasztani.

Hogyan segít az élelmiszer-piramis az egyéneknek az egészséges táplálkozásban?

A táplálkozási piramis azt tanácsolja, hogy több gyümölcsöt és zöldséget fogyasszunk, és ezek képezzék étrendünk nagy részét. Hiszen a zöldségek és gyümölcsök rengeteg tápanyagot, antioxidánst és rostot tartalmaznak, amelyek mindegyike kiváló az egészségre. Napközben 5-7 adag gyümölcsöt és zöldséget kell fogyasztania, néhányat nyersen. Másrészt, ha gyümölcsöt és zöldséget eszik a piszkos listáról, akkor a növényvédőszer-maradványok túlterhelésétől szenvedhet.

A zöldségféléknek összesen a táplálékbevitel 40%-át kell kitenniük. A gyümölcsöknek 10%-nak kell lenniük. Ha követi a táplálkozási piramis javaslatait, fogyasszon gabonát és a belőlük készült termékeket kenyér, tészta, burgonya, édesburgonya, jam vagy manióka és rizs formájában – ezek szénhidrátokat adnak, amelyeket a szervezet energiaként használ fel. Itt a lehető legnagyobb mértékben a teljes kiőrlésű termékek mellett kell döntenie.

Az olajokat, zsírokat és cukrokat nagyon korlátozott mennyiségben kell fogyasztani. Ha napi étrendjének 40%-ban zöldséget kell tartalmaznia, mit eszik? A tiszta lista szerint ehet keresztes virágú zöldségeket, például brokkolit, karfiolt és káposztát. A gomba és a borsó is fehérjeforrás. A padlizsán számos ételhez hozzáadható, a csemegekukorica és az avokádó pedig salátákhoz is remek kiegészítő. Ha szupermarketben vásárolja a zöldségeket, kerülje a magas növényvédőszer-maradványt tartalmazó leveles zöldségeket.

Gyakran Ismételt Kérdések

· Kerülje el ezeket a piszkos zöldségeket?

Mindenképpen korlátoznia kell a „piszkos” zöldségek fogyasztását. Egy másik alternatíva, hogy olyan bioterméket vásárol, amelyet peszticidek használata nélkül termesztenek. Ez drágább lehet, de az egészségügyi előnyök megérik az árát.

· Mi az EWG?

Az EWG a Környezetvédelmi Munkacsoport rövidítése, amely párton kívüli és aktivista, és a fogyasztói jogok biztosításán dolgozik. Ellenőrzi és igazolja, hogy bizonyos termékek környezetbarátak és mérgezőek.

· Hogyan válasszuk ki a legjobb zöldségeket és gyümölcsöket?

Olyan helyekről kell vásárolnia, ahol friss termékeket árulnak, például termelői piacokon. Ha szupermarketben vásárol, győződjön meg arról, hogy a termék nem régi, és a lehető legfrissebb lesz. Ha kicsomagolt gyümölcsöt és zöldséget vásárol, ellenőrizze, hogy élénknek tűnnek-e, nehezek-e és jó illatúak-e.

· A gyorsétel része lehet az egészséges táplálkozásnak?

Az ócskavas ételek többek között életmódbeli betegségekhez és elhízáshoz vezethetnek. Időnként azonban ehet gyorsételeket, ha kell, azáltal, hogy egészségesebbé teszi.

Válaszd azt, hogy a pizzád teljes kiőrlésű lisztből készül, és a feldolgozott hús helyett adj hozzá zöldségeket. Ugyanez vonatkozik a tésztaételekre is. Palacsintát készíteni? Használjon helyette teljes kiőrlésű lisztet, szirup helyett használjon sok gyümölcsöt és gyümölcspürét vagy almaszószt (vagy csökkentse a szirup mennyiségét). Kerülje a sült krumplit, válasszon joghurtot és gyümölcsöt kísérőként.

Hogyan segít egy táplálékpiramis az egyénnek az egészséges táplálkozásban? Alapvetően minden az éberségen és az egészségesebb ételek megválasztásán múlik, amikor csak lehetséges.

Ha több gyümölcsöt és zöldséget eszel, és kerülöd a piszkos tucatnyi gyümölcsöt és zöldséget, korlátozod az egészségtelen ételek fogyasztását, és kiegyensúlyozottan táplálkozol, tápanyagigényeid teljesülnek, és egészségesebb leszel.

Vegyél egy
1 perces kvíz

és fedezze fel, mennyit fogyhat le a DoFasting segítségével!

Szerző



2021 Új piszkos és tiszta tucat

Hogyan segít az élelmiszer-piramis az egyéneknek az egészséges táplálkozásban?

A 2021 új piszkos és tiszta tucat az élelmiszer-piramis egy frissített verziója, amely útmutatást nyújt az egészséges táplálkozáshoz. Az élelmiszer-piramis segít az egyéneknek kiegyensúlyozott és változatos étrend kialakításában, amely tartalmazza az összes szükséges tápanyagot és vitaminokat. Az új piszkos és tiszta tucat segít megkülönböztetni a tiszta és a piszkos tucat közötti különbséget, így könnyebben lehet kiválasztani az egészségesebb élelmiszereket.


VIZSGÁLJA ÁT A LEGJOBB FEHÉRJE DIÉTÁKAT

Nézze meg, hogyan működik a diéta:

Köszönöm, hogy idáig elolvasta. Remélem, hogy legalább kicsit tetszett a cikk, és elolvas néhány másik cikket is a weboldalunkon.

DIÉTA & FOGYÁS